17. okt. 2008

Ideer i luften

FICTION

De sitter ikke i fingrene, de henger i luften, jagende rundt som fluer på speed.
Bokstavene snakker ikke til meg, de ligger der og venter på at jeg skal ta tak i dem. De ligger under fingertuppene, de ligger i blekket, de står marsjklare i hodet mitt og de bærer tusenvis av formler og formuleringer. Men de snakker ikke til meg.

Si noe, help me out.

Ideene henger i luften og jeg hiver meg etter, forsøker å få tak i noe, jeg vet de er der og jeg vet jeg er i stand til å fange, forme og videreføre dem, de flyr rundt hodet mitt men jeg er for sliten til å være rask.

Slowed down av søvnmangel, kreativitetsdrept av kontortid, rastløs og mellow om hverandre. Men idéene er her fremdeles.

Over hodet mitt. Et sted.





Tekst: Isak Ladegård - Illustrasjon: Martin Mauseth Hvattum